TES - FİNAL
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Yönetim Süreçleri

Aşağa gitmek

Yönetim Süreçleri Empty Yönetim Süreçleri

Mesaj tarafından Admin C.tesi Mayıs 06, 2017 10:29 pm

Yönetim Süreçleri Eg4v8q

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 12
Kayıt tarihi : 06/05/17

https://tes-final.forumdizini.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Yönetim Süreçleri Empty Geri: Yönetim Süreçleri

Mesaj tarafından Admin Paz Mayıs 07, 2017 3:24 pm


    Karar verme:

    Amaca hizmet edecek olan en uygun seçeneğin tercih edilmesi olarak tanımlanabilir. Okulda öğretmenlerin hangi şubede ders verecekleri, üniformaların nasıl olacağı, ...

    Okul yöneticisinin karar vermede zorlanması durumunda yapabilecekleri:
    - daha deneyimli yöneticilere danışma
    - uzman kişilerin görüşünü alma
    - çalışma takımı kurma
    - okulun belleğini yoklama
    - başka okulları inceleme

    Programlanmış kararlar: rutin
    Programlanmamış kararlar: sık sık karşılaşılmayan, ani, olağan dışı durumlar karşısında alınır.

    Karar Verme Modelleri:
    Rasyonel
    - sorunu çözmeyi gerekseme
    - sorunu tanımlama
    - çözüm arama
    - kararlaştırma
    - kararı uygulama
    - çözümü değerlendirme

    Sorun neden çözülemez:
    - soruna alışkanlık (görmezden gelme)
    - başarısızlık korkusu
    - çözmeye yetersizlik

    Sorunun teşhisi, sorunun; boyutu, sınırı, nedeni, ivediliği belirlenerek yapılır.


En son Admin tarafından Paz Mayıs 07, 2017 4:20 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 12
Kayıt tarihi : 06/05/17

https://tes-final.forumdizini.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Yönetim Süreçleri Empty Geri: Yönetim Süreçleri

Mesaj tarafından Admin Paz Mayıs 07, 2017 3:58 pm

    Planlama:

    Okulda gerçekleştirilen faaliyetlerin önceden belirlenen bir plana dayalı yürütülmesi, okulun etkili olmasında ve eğitsel amaçlarına ulaşmasında etkilidir.

    Planlamanın ilkeleri:
    - amaçlara uygunluk (örgütsel, yönetsel ve eğitsel amaçlar gibi)
    - bütünlük (plan, okul sisteminin alt sistemlerle eş güdümü dikkate alınarak hazırlanmalı)
    - ölçülebilirlik (amaç sapmasını engeller)
    - geliştirilebilirlik (olası sorunları gidermeye yönelik olmalı)
    - süreklilik (uzun, orta, kısa vadede planlar hazırlanması)
    - tutumluluk (ekonomik olmak, savurgan olmamak)

    Plan Türleri: Stratejik, Taktik, İşlemsel


En son Admin tarafından Paz Mayıs 07, 2017 4:16 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 12
Kayıt tarihi : 06/05/17

https://tes-final.forumdizini.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Yönetim Süreçleri Empty Geri: Yönetim Süreçleri

Mesaj tarafından Admin Paz Mayıs 07, 2017 4:04 pm

    Örgütleme:

    Okullar, eğitimsel amaçların başarılması amacıyla kurulmuş örgütlerdir.

    Biçimsel Örgütler: Hedeflerin, görevlerin, sorumlulukların önceden belirlenmiş olduğu, hiyerarşik yapıya ve gayri resmi ilişkilere dayalı olan iş bölümü ile nitelenen bir örgüttür.

    Doğal Örgüt: Amaç, yapı, konum benzerliklerinden dolayı bireyler arasında kendiliğinden oluşan, ortak değerlere, ilgi ve çıkarlara ve birincil ilişkilere dayalı bir gruplaşmadır.

    Örgütsel Yapı:

    Dikey örgüt: Yukarıdan aşağıya kademelerden oluşan ve yönetme yetkisinin en üst kademede yoğunlaştığı örgütsel bir yapıdır. Ast üst ilişkisi hakimdir.

    Yatay örgüt: İletişim, emir komuta ilkelerinin aksine farklı bölümler ve birimler arasında yatay iletişim ilkesine göre yürütülmektedir. Bu nedenle birimler arasında işbirliği ve eş güdüm öne çıkmaktadır. Okullarda yer alan zümreler örnek verilebilir.




Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 12
Kayıt tarihi : 06/05/17

https://tes-final.forumdizini.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Yönetim Süreçleri Empty Geri: Yönetim Süreçleri

Mesaj tarafından Admin Perş. Mayıs 25, 2017 4:00 pm

İletişim

Sözlü, sözsüz, yazılı olmak üzere 3 çeşit iletişim türü vardır. (Sözsüz: jest ve mimik)

Hiyerarşik düzen gösteren örgütlerde iletişim dikey, yatay ve çapraz olabilmektedir.
Dikey: Üst kademeden alta ya da tersi iletişim. (öğretmen müdüre dilekçe verir, dilekçe ilçe milli eğitim müdürlüğüne ardından ilk mem'ne gider)

Yatay: Benzer örgütsel kademeler arasında yapılan mesaj alışverişi. (Anadolu Lisesinden başka bir Anadolu Lisesine yönelik yazılan resmi bir yazı)

Çapraz: Örgütsel hiyerarşinin farklı kademeleri arasında yapılan bir iletişim biçimidir.

Etkileme
Örgütlerde etkileme, yöneticilerin iş görenleri harekete geçirmek için amacıyla yaptıkları çabadır. Fayol bu aşamayı emir verme olarak tanımlar. Yöneticilerin temel arzusu, örgütsel işlerin zamanında ve etkili yürütülmesini sağlamaktır.

Etkileme Araçları: Yasa gücü ve Uzmanlık gücü. Yani personel üzerindeki yetkileri + bilgi ve deneyim sahibi olması

Eşgüdümleme
1) Önceden belirlenmiş örgüt amaçlarını gerçekleştirmek için eldeki insan ve madde kaynaklarının, amaçları gerçekleştirme yönünde birleştirilme süreci
2) Ortak bir amaç doğrultusundaki planlı bir etkinliğe katılanların, birbirlerinin planlanmış davranışlarından haberdar edilmesi.

Gruplara ayrılmış, farklılaşmış birimlerin ahenkli bir biçimde yönetilmesi süreci.

Değerlendirme
Örgütsel amacın ne düzeyde başarıldığının saptanması sürecidir.
Değerlendirme süreci; ölçünleme, ölçme, karşılaştırma ve düzeltme



Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 12
Kayıt tarihi : 06/05/17

https://tes-final.forumdizini.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz