Henry Fayol ve Yönetim Süreci
1 sayfadaki 1 sayfası
Henry Fayol ve Yönetim Süreci
Fayol, kurumların veriminin artması için uygulamaları gereken basamakları şöyle sıraladı:
1. Planlama
2. Örgütleme
3. Kumanda Etme (Emir verme)
4. Koordine Etme (Eş güdüm)
5. Kontrol Etme (Denetleme)
ve kurumların taviz vermemeleri gereken genel ilkelerini tanımladı:
- İş bölümü
- Otorite ve sorumluluk
- Birlik ruhu
- Disiplin
- Komuta Birliği
- Yönetim Birliği
- Genel menfaatlerin özel menfaatlere üstünlüğü
- İş görenlerin ödüllendirilmesi ve iyi ücret
- Merkezcil yönetim
- Hiyerarşi ve düzen
- Eşitlik ve hakkaniyet
- Personelin devamlılığı ve dengesi
- Girişim
1. Planlama
2. Örgütleme
3. Kumanda Etme (Emir verme)
4. Koordine Etme (Eş güdüm)
5. Kontrol Etme (Denetleme)
ve kurumların taviz vermemeleri gereken genel ilkelerini tanımladı:
- İş bölümü
- Otorite ve sorumluluk
- Birlik ruhu
- Disiplin
- Komuta Birliği
- Yönetim Birliği
- Genel menfaatlerin özel menfaatlere üstünlüğü
- İş görenlerin ödüllendirilmesi ve iyi ücret
- Merkezcil yönetim
- Hiyerarşi ve düzen
- Eşitlik ve hakkaniyet
- Personelin devamlılığı ve dengesi
- Girişim
Geri: Henry Fayol ve Yönetim Süreci
Planlama: Geleceğin araştırılması ve işleyiş planının hazırlanmasını içerir.
Örgütleme: İnsanların ve maddi varlıkların amacı gerçekleştirebilecek şekilde düzenlenmesi ve yapılandırılması çabalarından oluşmaktadır. (1) Örgütün amaçlarını gerçekleştirmek için örgütsel yapı değişimlerini uygulamak; güçleri birleştirmek ve bütünleştirmek. (2)
Kumanda etme/Emir verme: Yöeüneticinin astlarına işlerini yaptırmasıdır.
Koordine etme/Eş güdüm: Yönetici, örgütte süregelen tüm etkinlikleri bütünleştirmekte ve birbiri ile ilişkilendirmektedir. (1) İş bölümü ile birbirinden ayrılan örgütsel güçleri dikeyine ve yatayına tümleştirerek örgütün amaçlarını gerçekleştirmeye yönelik süreçtir. (2)
Denetleme/Kontrol etme: İşlerin önceden belirlenmiş kurallara uyumlu gerekleşmesini sağlamak için yapılan çeşitli etkinlikleri içermektedir.
Örgütleme: İnsanların ve maddi varlıkların amacı gerçekleştirebilecek şekilde düzenlenmesi ve yapılandırılması çabalarından oluşmaktadır. (1) Örgütün amaçlarını gerçekleştirmek için örgütsel yapı değişimlerini uygulamak; güçleri birleştirmek ve bütünleştirmek. (2)
Kumanda etme/Emir verme: Yöeüneticinin astlarına işlerini yaptırmasıdır.
Koordine etme/Eş güdüm: Yönetici, örgütte süregelen tüm etkinlikleri bütünleştirmekte ve birbiri ile ilişkilendirmektedir. (1) İş bölümü ile birbirinden ayrılan örgütsel güçleri dikeyine ve yatayına tümleştirerek örgütün amaçlarını gerçekleştirmeye yönelik süreçtir. (2)
Denetleme/Kontrol etme: İşlerin önceden belirlenmiş kurallara uyumlu gerekleşmesini sağlamak için yapılan çeşitli etkinlikleri içermektedir.
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz